ad

Sunday, April 8, 2012

TOH TYEHN "ट्हो त्हेँ" तमुको पर्व




















लौ! आयो है। प्रकृति पूजारी, वोन धर्मावलम्बी, नेपालका आदिवासी जनजाति तमुको पर्व TOH TYEHN, "ट्हो त्हेँ"।
by: Buddhi Tamu

Wednesday, April 4, 2012

The Indigenous People of Nepal....!

The Indigenous People of Nepal.
प्रकृति पूजारी, वोन धर्मावलम्बी, नेपालका आदिवासी, भूमि-पुत्र हामी तमु (गुरुङ्ग) हौँ।
by: Buddhi Tamu









Monday, April 2, 2012

तमु ( गुरुङ्ग) धर्म 'वोन'।





















तमु ( गुरुङ्ग) जातिले आदिमकाल देखिनै गर्दै आईरहेको हाम्रो वस्तबिक परम्परा, हाम्रो पहिचान। सनातन धर्म 'वोन'। by: Buddhi Tamu

प्ये छ्या ल्हु म्हि (Pye Chhya Lhu Mhi)



















विश्वभर तमु रहेका स्थानमा आफ्नो शाखा रहेको र तमुहरुकै सहयोगमा बिस्तार गरिने क्रममा रहेको 'तमु प्ये ल्हु संघ'। by: Buddhi Tamu

प्रमाणित गर्नुहोस


















खेकु = नौँ महागुरुहरु,
माँङी = सात मातृका।
वोन = तमु प्ये-ताँ ल्हु-ताँ।

खेमा= पुर्खा, जननी, पित्री।
कु = ९ नौँ ,
ङी = ७ सात ; अर्थात तमु जातिका पुर्खा "खे-कु"।
by: Buddhi Tamu

"ङेवुक्रब" Ngewokraba





















तमु ( गुरुङ्ग) जातिका मूख्य ३ संस्कारहरु:
१) जन्म संस्कार
२) विवाह संस्कार
३) मृत्‍यु संस्कार
मध्येबाट यो एक "ङेवुक्रब"।
by: Buddhi Tamu

Friday, March 9, 2012

ङ्योए तमु ''ह्युल्सए'' कोए (तमु राष्ट्रिय गीत, आफ्नै मातृ-भाषामा)

सँयूक्तमा
त्हिनी दोँले छल खाँ ग्ये…। --------घाम जत्तिकै अटल, अमर रही राखौं ।
मुँसार दोँले च्योँल खाँ ग्ये -------जून, तारा जत्तिकै फैलिएर अनगिन्ति भै रहौँ ।
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी------यो हाम्रो आफ्नै देशमा र आफ्नै कूलमा ।
चु ङीए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी ------यो हाम्रो आफ्नै देशमा र आफ्नै कूलमा ।
त्हिनी दोँले छल खाँ ग्ये… --------घाम जत्तिकै अटल, अमर रही राखौं ।
मुँसार दोँले च्योँल खाँ ग्ये -------जून, तारा जत्तिकै फैलिएर अनगिन्ति भै रहौँ ।

केटाले मात्र
प्ह्रोँछ्यें लसी टिमो ङि मी ....हामी त गोठालो भै रह्यौं, बस्यौं ।
क्याँछ्यें लसी टिमो ङि मी
सँयूक्तमा
प्ह्रोँछ्यें लसी टिमो ङि मी
क्याँछ्यें लसी टिमो ङि मी
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी ........-------यो हाम्रो आफ्नै देशमा र आफ्नै कूलमा ।
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी
त्हिनी दोँले छल खाँ ग्यें…।
मुँसार दोँले च्योँल खाँ ग्यें

केटाले मात्र
नउतोँ दोँले प्हिरसी प्रमो ............डाँफे जसरिनै उढ्दै हिडौं ( हिड्छौँ ) हामी ।
नउसी दोँले सेसी प्रमो ...... मुनाल जसरिनै नाँच्दै हिडौं ( हिड्छौँ ) हामी ।
सँयूक्तमा
नउतोँ दोँले प्हिरसी प्रमो
नउसी दोँले सेसी प्रमो
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी
त्हिनी दोँले छल खाँ ग्यें…।
मुँसार दोँले च्योँल खाँ ग्यें

केटाले मात्र
नौत्हो दोँले ओरसी टिमो ---------कुखुराको भाले जत्तिकै बाँसेर बसौं हामी ।
च्येंओँ दोँले ङोरसी टिमो -------बाघ जत्तिकै गर्जेर बसौं ( बस्छौँ ) हामी ।
सँयूक्तमा
नौत्हो दोँले ओरसी टिमो
च्येंओँ दोँले ङोरसी टिमो
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी
चु ङिए ह्युलरी…। चु ङिए कुलरी
त्हिनी दोँले छल खाँ ग्यें…।
मुँसार दोँले च्योँल खाँ ग्यें.....

-यो माथिको नेपाली अनुवाद मेरो आफ्नै स्तरको छ । कृपया, जानकारज्यूहरु यसलाई अलि स्तरीय अनुवाद ( दोभासे ) बनाउने जिम्मा तपाईंको हो है । धन्यवाद । -बुद्धि तमु ( गुरुङ्ग )।

रचना: घनबहादुर तमु
स्वर तथा संगित: कृष्ण गुरूङ्

तले मोँ तोँब? प्रेतात्म किन छुट्याईन्छ?
















तले मोँ तोँब? प्रेतात्म किन छुट्याईन्छ?
मानव मृत्‍यु पछी मृतकको प्ल्ह (हंस) लाई प्रेतात्माहरुले आफ्नो अधिनमा लिईराखेको हुन्छ र मृतात्मा यही मृत्‍युलोकमा भौंतारि रहन्छन। मृतकले आफ्नो जीवनकालमा जान-अन्जानमा गरिएको सबै पाप बाट मोक्ष प्राप्त गर्न र प्रेतात्मको बन्धन बाट मुक्त्त भई फेरी पुनर्जन्मा प्राप्त गर्नको लागि थुप्रै धार्मिक यज्ञ र बिध्या विधी गरी १८ लोक पार गराउनु (तार्नु) पर्दछ। ती मध्येको पहिलो लोक प्रिथिवी (मृत्‍युलोक) हो मृत्‍यु पस्चात गर्नु पर्ने विभिन्न धार्मिक कार्यविधिहरु मध्येको मृतसंस्कार पछी गाउँठाउँ अनुसार तुरुन्तै, या तीन, सात वा नौ दिनभित्र गर्नु पर्ने विधी मोँ तोँब बिधी हो। यस विधिमा मानवको मृत्‍यु पछी मृतकको आत्मलाई "सदरमैं क्ल्ह्ये" (प्रेतात्मको राजा) ले बन्धनमा थुनेर दु:ख दिई राखेको हुन्छ। तेसैले यो मोँ तोँब विधी गरेर मृतकको हंशलाई शुरुमा छोगोँ (चिहान) मा ल्याएर राखिन्छ, त्यसपछी धार्मिक विधी गरिएको यज्ञमा ल्याई कुखुराको अंगमा प्रवेश गराईन्छ। त्येसबेला कहिलेकहीँ घरपरिवार तथा आफन्तहरुको अंगमा पनि चढ्न सक्छ र जिवित छँदा भएका तथा बिर्किएका कुराहरु पनि गर्दछन। त्येसरी मृतात्म चढेपछी धार्मिक विधी अनुसार पच्यु गुरुहरुले प्रेतात्मसँग छुट्याउने कर्म गर्दछन भने क्ल्हेप्री गुरुहरुले हाँसलाई स्वोर्गपथ देखाउँदै स्वोर्ग प्रवेश गराउने कर्म गर्दछन जस्लाई थासोँ वाव, प्ल्ह सव भनेर भनिन्छ। त्येसैले मानव मृत्‍यु पस्चात गरिने मृतसंस्कार अन्तर्गतको ज्यादै महत्वोपूर्ण विधी हो मोँ तोँब।

छैर्गसोँ (धन्यवाद)
पच्यु पैंडी चिव यारजङ् क्रोम्छे तमु
बिस्त्रित जानकारीको लागि नेत्र टु क्ल्हेप्री तमु
तमु प्ये ल्हु संघ युके

Monday, February 27, 2012

तमु युवा पुस्ता(छ्याऊँडु सेब)नाच्दै आफ्नो परम्परा बचाइराख्न तमु युवाहरु लागिपरेका छन् ।


















छ्याऊँडु सेब (सामुहिक नृत्य): हाल आएर तमुहरु यस नाचलाई छ्याङटु भन्ने गर्दछन्। परम्परागत शब्द चाहिं छ्याऊँडु सेब नै हो। प्ये (तमु शास्त्र) को अनुसार पुरानो भाषा ( चोँ ) अनुसार 'छ्याऊँडु'को अर्थ मिस्सिनु हो भने 'सेब' को अर्थ नाच्नु हो। अतः स...ामूहिक रुपमा मिस्सिएर नाच्नु नै छ्याऊँडु सेब हो। अर्को तर्फ छ्याऊँडुको अर्थ स्वागत पनि हुन्छ। अर्थात पितृ (सीमी) हरुको स्वागतार्थ नाचिने नृत्यको नाम हो छ्याऊँडु सेब।
संक्षिपमा भन्नुपर्दा सीमी (पितृ) र सोमी (जीवित) हरुको स्वागतार्थ सवै मिस्सिएर सामूहिक रुपमा नाच्नुलाई *छ्याऊँडु सेब* भनिन्छ। यस प्रकारको नृत्यमा बाजाका विभिन्न तालहरु बजाईन्छन्, जसलाई 'पार्क' भनिन्छ। त्यस प्रकारका पार्कहरु आठदेखि बत्तीस प्रकारका हुन्छन्। यस प्रकारका तालहरु बजाउने क्रमलाई गुरुहरु 'पार्क क्लोब' भन्दछन्। यी पार्कहरु निम्न दुई भागमा विभाजन गरिएको पाइन्छः

क) सीमी पार्क
ख) सोमी पार्क

सीमी पार्क भन्नाले दोवाटो देखि ह्रि(अस्तु) लिएर आएदेखि भरे बेलुकी क्ल्हेप्रीले प्ल (डुग्री) मा आस्योंक्वैं, स्योंदरक्वैं (मावली कात्रो) नआउन्जेल सम्मको स्थिती भन्ने बुझिन्छ। सीमी पार्क पछिका सम्पूर्ण पार्कहरु सोमी पार्क अन्तर्गत पर्दछन्।

यसप्रकारको नृत्यमा पार्क खेल्दा छोरीवेटीहरु वीचमा र अन्य पुरुष तथा भद्र भलाद्मीहरुले घेरा मारेर समूहमा नाच्दछन्। यस भाकाका पार्कहरु अतः सोमी पार्कहरु अघिपछि जुनसुकै वेला जुनसुकै कार्यक्रममा नाचे पनि फरक पर्दैन। तर सीमी पार्क भने केवल अशुभ कार्यमा मात्र बजाईने हुनाले जुनसुकै बेला बजाउन अनुमति छैन।

साभार: नेत्र तमु । यूके







Friday, February 10, 2012

तमु भाषा संरक्षणका लागि आवास गृह र मिनि म्युजीयम बनाइने

भीम तमू
फेब्रुअरी १०, बुटवल / तमु प्ये ल्हु संघ युके शाखा द्धारा नेपाल मै पहिलो र एकमात्र तमु भाषा पठन पाठन हुने विद्यालय देवदह मदर टङ्स एकेडेमीको स्थलगत भ्रमण तथा अन्तरकि्रया कार्यक्रम सम्पन्न गरेको छ । कार्यक्रममा बोल्दै युके शाखाका अध्यक्ष सोम तमुले हाम्रो पहिचानको रुपमा रहेको तमु भाषाको संरक्षण र सम्बर्धन गर्ने कार्यमा विद्यालयले गरेको योगदानको प्रशंसा गर्नु भएको थियो । वहाँले तमु पे ल्हु संघ युके शाखाले पनि संस्कृती संस्कारलाई बचाउनका लागि तमु पे ताँ ल्हु ताँलाई एकिकृत गरेर लैजान पहल गरि रहेको बताउनु हुदै तमु भाषा संगै पेल्हु लाई बचाउन सबै आ आफ्नो ठाउबाट लाग्नु पर्नेमा जोड दिनु भयो । पाठ्यक्रम विकास केन्द्रबाट प्रकाशित पुस्तक सर्बसुलभ नहुनुका साथै पुस्तकमा हुनु पर्ने गुदी कम भएको भन्नु हुदै अध्यक्ष तमुले संस्कार संस्कृतीको विषय बस्तु नै पुस्तकमा नसमेटिएकोमा दुखेसो व्यक्त गर्नु भयो ।
अन्तरकि्रया कार्यक्रममा विद्यालयका संस्थापक तथा प्रवन्ध निर्देशक भिम तमुले विद्यालयले हाल सम्म गरेका कार्यहरुका बारेमा विस्तृत जानकारी गराउनु भएको थियो । कार्यक्रममा निर्देशक भिम तमुले मातृभाषाको संरक्षण सम्बर्धन गर्ने कार्यमा हाम्रो जातिय संस्थाहरु जसरी लाग्नु पर्ने हो त्यो अत्यन्तै कमी भई आफ्नो दायित्व बोध गरि नलागेको आरोप लगाउनु भयो । राज्यले हात्तीको देखाउने दाँतको व्यवहार गरेर मातृभाषा भाषी प्रति अपमान गरेकोले मातृभाषाहरु क्रमश लोप हुदै गइरहेको दावी गर्नु भयो । मातृभाषा लाई आम तमुहरु बिचमा सर्वसुलभ गराउन पहल भईरहेको र सो को लागि देश भरिबाट तमु विद्यार्थीहरुलाई आवासमा बसि पठनपाठनको माग भइ रहेको र सो को लागि आवास गृह निर्माणका लागि पहल भइ रहेको र मिनि म्युजियमको स्थापना गर्न लागि अवधारणा श्रृजना गरिएको सो अवसरमा निर्देशक भिम तमुले बताउनु भयो । विद्यालयले १५ बर्ष सम्ममा थुप्रै विद्यार्थीहरुलाई तमु भाषा सिकाई सकेको जानकारी गराउदै अहिले पाठ्यक्रम विकास केन्द्रबाट पाठ्यपुस्तक आउन बन्द भए पछि पाठ्यपुस्तकको अभावले पठनपाठन संकटमा परेको उक्त अवसरमा जानकारी गराइएको थियो ।
त्यस्तै विद्यालयका पि्रन्सिपल रामबहादुर गुरुङले अहिलेको युगमा मातृभाषा संगसंगै अहिलेको आधुनिक शिक्षालाई समेत संगसंगै लैजानु चुनौति पुर्ण भएको र यस विद्यालयले यसको सामना गरिरहेको बताउनु भयो । कक्षा एक देखि नै कम्प्युटर शिक्षालाई पनि संग संगै लगिएकोले विद्यालयमा केहि हद् सम्म कम्प्युटरहरु अभाव भए पनि क्रमश शुभचिन्तकहरुको सहयोगले सहज हुदै गइ रहेको बताउनु भयो ।
अन्तरकि्रयामा विद्यालयको १३ औं बाषिर्कोत्सब समारोहमा तमु धीं युकेका संस्थापक अध्यक्ष मीन प्रसाद तमु लगायत सल्लाहकारहरुले दिनु भएको धारणा तमु समाज सिड्नी अष्ट्रेलियाका सचिव लिल तमुले दिनु भएको धारणा र पर्वत पैयुखोला समाजका कोषाध्यक्ष खेम बहादुर थापाले दिनु भएको धारणाहरुका बारेमा पनि छलफल भएको थियो ।
साभर: तमुसमाज डटकम

Wednesday, February 1, 2012

तमु प्ये सङ्कलन तथा लेखन कार्यमा तपाइको भूमिका......!


तमु जातिको ईतिहास, मौलिक भाषा, धर्म, संस्कार, संस्कृति एबम् परम्परा ( तमु प्ये, छ्या, ल्हु) बोकेको तमु खेगी पच्यू, क्ल्हेप्री तथा वोन्पो लमहरुद्वारा मौखिक रुपमा संरक्षित तमु प्येताँ ल्हुताँ संकलन, लेखन तथा प्रकाशन कार्यमा सहयोग गर्ने कार्यमा तपाईं, हाम्रो ठूलो भूमिका एबम् जिम्मेवारी रहेको छ।
अत: यस महत्वपूर्ण कार्यका लागि आ-आफ्नो स्थानबाट प्राबिधिक, आर्थिक, सांस्कृतिक, नैतीक, आदि सहयोगका लागि एकजुट बनौँ!!!